Käytä markkinoinnissa laadukkaita elementtejä ja yhtenäistä brändiä
Yrityksen brändin ja vakuuttavuuden kannalta on olennaista muistaa käyttää yhtenäistä ja laadukasta väri-, sekä kuvamaailmaa. Yhtenäisen teeman ansiosta yrityksesi pystyy selkeästi näyttämään mitä tarjoaa asiakkaille ja yhteistyökumppaneille.
Jos esimerkiksi verkkosivut ovat sekavat ja eri väreillä ja kuvilla varustettu, kuin fyysinen myymälä, asiakkaat saattavat sekoittaa ne joihinkin muihin yrityksiin, eivätkä miellä yrityksesi tarjoamiksi tuotteiksi ja palveluiksi. Yhtenäisen brändin pitäminen kautta linjan auttaa myös markkinointimateriaalin teossa ja ylläpidossa, kun materiaalit eivät rönsyile jokaiseen suuntaan.
Valitse markkinointimateriaalit huolella
Markkinointimateriaalin kannattaa olla laadukasta ja ajateltu huolella. Ei ole väliä onko markkinoinnin kohteena myyntialueelta Helsinki hotelli, vai kauppakeskus tai myymälä muualta Suomesta, markkinointiin kannattaa panostaa huolella.
Valitse selkeät, yksinkertaiset ja helposti erottuvat värit ja elementit, joiden ansiosta tarjontasi erottuu selkeästi. Näin asiakkaiden mielenkiinto kohdistuu tuotteisiin, eikä muuhun, kuten liian sekaviin kuviin tai värimaailmaan.
Muista myös ettet kopioi muiden brändejä tai materiaaleja, vaan käytät uniikkeja, mieleen jääviä elementtejä, jonka ansiosta asiakkaat muistavat kyseessä olevan sinun yrityksesi.
Anna ammattilaiselle mahdollisuus tarjota ideoita
Joskus oman brändin puolustaminen menee pahasti tunteisiin, eikä markkinoinnin ammattilaisille anneta mahdollisuutta uusien ideoiden antamiseksi tai toteuttamiseksi. Se ei kuitenkaan kannata, koska uudet ideat eivät automaattisesti tarkoita niiden toteuttamista, mutta uudet ideat, vaikka ne tuntuisivat huonoiltakin, voivat antaa uusia ideoita ja vivahteita jo olemassa oleviin projekteihin ja ideoihin.
Ammattilainen on syystä ammattilainen, eikä huvikseen yritä tuoda erilaisia visioita nähtäväksesi. Tästä syystä kannattaa tosissaan harkita ideoita ja esimerkiksi kysyä ja ehdottaa kehitysideoita heidän ehdottamiinsa materiaaleihin ja esimerkiksi pyytää vaikka vaihtamaan tiettyjen elementtien värejä tai muotoja, jotta toivottu lopputulos saavutettaisiin.